logo
امروز : جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۹
[ شناسه خبر : ۴۰۵۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان مطرح کرد:

هفته وحدت از راه‌های قدرتمندی اسلام است

هفته-وحدت-از-راه‌های-قدرتمندی-اسلام-است
امام جمعه ماهنشان گفت: هفته وحدت به معنای ذوب کردن مذهبی در مذهبی دیگر نیست، بلکه بیان مشترکات میان دو گروه اسلامی بوده که به عنوان یکی از راه‌های قدرتمندی اسلام در مقابل دشمن مشترک مسلمانان جهان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ حجت‌الاسلام محمد‌رضا علی‌اکبری در خطبه‌های امروز نماز جمعه ماهنشان گفت: هفته وحدت به معنای ذوب کردن مذهبی در مذهبی دیگر نیست، بلکه بیان مشترکات میان دو گروه اسلامی برای وحدت و همدلی امت اسلام به عنوان یکی از راه‌های قدرتمندی اسلام در مقابل دشمن مشترک مسلمین جهان است.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به اینکه سه تن از نیروهای فراجا که در هنگ مرزی میرجاوه به دست گروهک تروریستی جیش‌الظلم به شهادت رسیدند افزود: این اتفاق را به محضر رهبر معظم انقلاب و مردم شریف تسلیت می‌گوییم و امیدواریم این گروهک تروریستی هرچه سریع‌تر ریشه‌کن شود.

امام جمعه ماهنشان ابراز کرد: از نیروهای امنیتی می‌خواهیم آمران این جنایت آن‌ها همه را به سزای اعمالشان برسانند.

وی گریزی به سفر رئیس جمهور ایران به عراق زد و بیان کرد: بنا بود این سفر در زمان شهید رئیسی انجام گیرد ولی به خاطر آن حادثه دلخراش رئیس جمهور فعلی آن را انجام دادند.

 علی‌اکبری با اشاره به اینکه این سفر برکات متعددی دارد گفت: سفر رئیس جمهور به عراق ادامه مسیر شهید رئیسی مبنی بر روابط با همسایگان است.

وی ادامه داد: از طرفی این سفر پاسخی بود به دسیسه بیگانگان که تبلیغات سویی که مبنی ایجاد تغییری در سیاست خارجی ایران داشتند.

امام جمعه ماهنشان عنوان کرد: تفاهم‌نامه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و تحکیم روابط امنیتی و رفع چالش‌ها و هموار کردن تبادلات اقتصادی مورد اهمیت است.

وی گریزی به آمار شهدا دانش‌آموزان و دانشجویان غزه از آغاز جنگ زد و عنوان کرد: در این نسل‌کشی را کدام نهاد و چه کسانی باید مواخذه شوند؟ غربی‌ها و آمریکا سکوت کرده و برخی کشورهای مسلمانان به دنبال منافع خود هستند‌.

علی‌اکبری با بیان اینکه ۴۰ روز از شهادت شهید هنیه می‌گذرد گفت: تاکید رهبر انقلاب بر مجازات سخت رژیم صهیونیستی و حق خون‌خواهی شهید هنیه است.

وی با بیان اینکه پاسخ به این اقدام قطعی است گفت: فوری بودن پاسخ در دستور کار نیست بلکه زمان مناسب است که اولویت دارد

 امام جمعه ماهنشان ادامه داد: طولانی کردن انتقام یک تاکتیک است، برهم‌زدن محاسبات دشمن، نگه‌داشتن فضای وحشت در سرزمین‌های اشغالی و ایجاد سردرگمی در اتاق فکر دشمن از جمله برنامه‌هاست.

وی با بیان اینکه انتشار اخبار غلط درباره انتقال تسلیحات ایرانی به برخی کشورها با هدف مخفی‌سازی حمایت تسلیحاتی غیر قانونی آمریکا و برخی کشورها غربی از نسل‌کشی در غزه است افزود: چرا کسی به این کشورها نمی‌گوید به چه دلیل آن همه بمب و تسلیحات کشتار جمعی در اختیار یک رژیم وحشی قرار می‌دهید

علی‌اکبری گریزی به خلع سلاح کامل گروهک تروریستی کومله و مجبور کردن به ترک مقرهایشان در کمپ سورداش زد گفت: این امر نشان از قدرت دیپلماسی ایران هم در زمان آیت‌الله شهید رئیسی و نتیجه آن در دولت کنونی و نشان از بی‌پایه و اساس بودن گروهک تروریستی کومله است.

وی با بیان اینکه بحث کمبود و مشکل آب شرب ماهنشان مردم این شهر را با مشکلات جدی مواجه کرده است گفت: از مسئولان استانی و شهرستانی در خواست رسیدگی داریم.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر